روانشناسی کودکان - 1

موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

چگونه فرزند خود را ترغیب کنیم با ما صحبت کند ؟
زیاد اصرار نکنید که با شما صحبت کند :
هر چه اصرار کنید او بیشتر مقاومت می کند . وقتی فشارها را کم کنید و اجازه دهید با اختیار خود با شما حرف بزند ، مطمئن باشید نتیجه بهتری خواهد داشت .
حجم کار و فعالیت های روزمره خود را کمتر کنید :
فرزندتان اوضاع شما را خوب درک می کند و می فهمد که چقدر سرگرم کار هستید و می داند که وقت کافی برای صحبت کردن و بودن با او ندارید . پس اگر کمی خود را آزادتر کنید و فعالیت هایتان را کمتر کنید او هم فرصتی پیدا می کند تا در کنار شما باشد و با احساس آرامش بیشتری سر صحبت را باز می کند .
انجام فعالیت های فیزیکی که دوست دارد :
بعضی بچه ها وقتی در حال انجام فعالیت مورد علاقه خود هستند دوست دارند حرف بزنند و یا با کسی درد دل کنند در واقع میشود گفت که قفل زبانشان با بازی کردن باز می شود .
فورا ً قضاوت نکنید :
اگر بچه ها احساس کنند که هنگام صحبت کردن با شما مورد قضاوت و یا انتقاد قرار نمی گیرند دیگر دلیلی وجود ندارد که با شما حرف نزنند . به احساسات او احترام بگذارید و اجازه دهید تمام حرفش را بزند .
بیشتر سوالاتی بپرسید که سر صحبت باز شود :
پرسیدن سوالی که با کلمه چرا شروع شده باعث می شود آنها حالت تدافعی به خود بگیرند و یا با واژه های آره یا نه پاسخ دهند . سوالاتی بپرسید که او را سر ذوق بیاورد و حرف بزند و بیشتر احساسات خود را بازگو کند .
خوب به حرفهایش گوش دهید :
اجازه ندهید صحبت کردن با دیگران ، گوش کردن به موسیقی و یا تماشا کردن تلویزیون مانع شود تا حرفهای او را نشنوید. به او و حرفهایش توجه کنید تا بفهمد به احساسات او اهمیت دهید .
احساسات خود را طوری نشان دهید که او به گفتگوی بیشتر تشویق شود :
وقتی حرف می زند احساسات خود را مثلا ً با تکان دادن سر و استفاده از چشم ها و لب ها نشان دهید تا او ببیند که شنیده می شود و حرفهایش تاثیر گذار هستند .
وقتی نقاشی یا طراحی می کند با او همراه شوید :
فعالیت هایی که به بچه اجازه می دهد خودش را نشان دهد به او کمک می کند با شما ارتباط برقرار کند و وقتی شما هم همراه با او نقاشی کنید این ارتباط موثرتر خواهد شد .
ایجاد فرصتهایی برای تفریح و هیجان :
وقتی با فرزندتان کاری را که دوست دارد انجام می دهید او بیشتر تمایل دارد احساسات خود را با شما قسمت کند . سفر هم یکی از این فعالیت هاست .
یک دوست خوب باشید :
شما باید در درجه اول نقش والدین خوب را ایفاء کنید و بعد هم برای او مثل یک دوست باشید .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:50توسط اصغر محمودی | |